SHGM Çağrı Merkezi: 444 60 01

Havacılık Güvenliği Personeli

Güvenlik tahditli alanlara güvenlik kontrol noktalarından geçişte tarayıcı personel haricinde kalan personel Havacılık Güvenliği Personeli (HGP) olarak adlandırılmaktadır. Havacılık güvenliği personeli aşağıdaki görevleri yerine getirir;

  • Araç araması,
  • Yönlendirme,
  • Çevre güvenliği,
  • Kapalı devre kamera sistemi (CCTV),
  • Nöbet,
  • Devriye ve
  • Belge kontrolü.

Bu görevleri yerine getiren personelin Havacılık Güvenliği Personeli Sınavına (HGPS) girmesi ve başarılı olarak sertifikalandırılması gerekmektedir.

HGPS sınavına başvurular Havacılık Güvenliği Sınav Rezervasyon Sisteminden  (https://srshg.shgm.gov.tr) kurum yetkilisi personel tarafından yapılmaktadır. Sınav sonuçları belirlenen tarihte yapılan sınavların son oturum tarihinden itibaren 5 (beş) iş günü sonunda sistemden ilan edilmektedir.

Sınavda başarılı olan personel sertifikalarını Havacılık Güvenliği Sınav Rezervasyon Sistemi ve e-devletten alabilir. Sertifikalar, sınavla ilgili itirazların ve değerlendirmelerin sona erme tarihi olan 20 (yirmi) iş günü sonrası temin edilebilir.

Sınavda başarılı olan personel Genel Müdürlüğümüz hizmet tarifesinde belirtilen tutarı yatırmaları ve Genel Müdürlüğümüze yazılı olarak başvurmaları halinde sertifikalarını fiziki olarak da alabilirler.

Havacılık güvenliği personeli sertifikasının (HGPS) geçerlilik süresi 5 yıldır.

SHT-17.5 sayılı Havacılık Güvenliği Sınav Talimatının 18-1-ğ maddesi gereği, adayların, her ne gerekçeyle olursa olsun sınav dönemlerinde ücretini yatırıp randevu aldıkları halde sınava girmemesi durumunda, sınav ücreti iade edilmez.

 

  • SHT-17.2 sayılı Sivil Havacılık Güvenliği Eğitim ve Sertifikasyon Talimatı için tıklayınız

  • SHT-17.5 sayılı Havacılık Güvenliği Sınav Talimatı için tıklayınız